Wij edubloggers, wij hebben het maar zwaar. Altijd maar leuke stukjes moeten schrijven over allerhande innovatieve en creatieve dingetjes. Sleuren en trekken om dat gietijzeren onderwijs maar op een betere plek te krijgen. Soms wil je er dus wel eens op uit als edublogger. Evenementen zijn er genoeg (weer een mooie gelegenheid om een beetje te netwerken, verhaaltje te houden). En als je er zelf de pegels even niet voor hebt, blog je daar over en *hopla* je wordt gesponsord. (Goede actie Willem, 😉 ) Dus potentiële sponsors even opgelet, Fons heeft een leuk uitstapje gevonden.
Je moet me wel naar Stavanger vliegen om me deel te laten nemen aan InnoTown 2008, maar dan ben ik ook wel op een conferentie die nog het meeste het midden houdt tussen Picnic en een reeks TED talks. Op InnoTown krijg je twee dagen lang supersprekers op het gebied van innovatie, visie, inspiratie strategie en creativiteit voorgeschoteld. Het lijstje sprekers / onderwerpen ziet er als volgt uit:
SIR KEN ROBINSON “Schools kill creativity”
GINA WARREN (with Virginia Nguyen) “Executing innovative ideas the Nike way”
HANS ROSLING “If you think you know what the world looks like, think again!”
LEANDER KAHNEY “Inside Steve Jobs´ brain”
AMNON LEVAV ”Finding your Innovation Sweet Spot”
ALEX STEFFEN ”Innovation got us into this mess. Innovation will get us out of it”
DR. LILY CHAN ”The Singapore Story: The path to Enterprise City”
MICHAEL SCHRAGE “Innovation is not what innovators do….It is what customers adopt”
JOEL COHEN “The Simpsons – Innovation once-a-week for 20 years”
SIMON WOODROFFE ”Can I? Oh Yes… Go for it!”
Wat mij opvalt is dat Ken Robinson zich blijkbaar niet meer afvraagt of onderwijs creativiteit de nek omdraait, maar het als een gegeven beschouwt. Ook der titels van de presentaties van Alex Steffen en Michael Schrage maken me erg nieuwsgierig. Het ziet er naar uit dat de sessies niet worden gestreamd of achteraf via de website te bekijken zijn. Erg jammer is dat. Ik zou er graag 2 dagen filmpjes kijken voor over hebben. Opmerkelijk is wel dat de opzet van het programma allesbehalve innovatief is en dat je 2 dagen lang naar sprekers zit te kijken en toch krijg ik helemaal de kriebels en zin om er naar toe te gaan. De inschrijving sluit op 18 oktober. Heeft er nog iemand een sponsorpotje over?