Trek de agenda’s maar weer. De MacScholenGroep had ‘m al enige tijd geleden aangekondigd, maar deze week is ook daadwerkelijk de inschrijving geopend voor de MacScholenDag 2012. Afgelopen jaar was de eerste editie in Zeist een groot succes en dit jaar wil de organisatie dat succes uitbouwen. Om even een misvatting vooraf weg te nemen: de MacScholenDag is ook (inmiddels misschien wel juist) voor scholen die niets met Macs doen, maar juist met iPads (willen) werken. Zo, dan hebben we dat helder.

Dit jaar zullen deelnemers op 4 oktober 2012 worden ontvangen op het Berlage Lyceum in Amsterdam. De organisatie heeft een leuk extraatje bedacht: je kunt vanaf Amsterdam CS met een speciale veerdienst over de Amstel vervoerd worden naar de locatie van het evenement. Daar eenmaal aangekomen, wacht een uitgebreid en veelzijdig programma waar ook schrijver dezes een onderdeel van mag verzorgen.

Dat programma ziet er zo uit.

  • 12.00 uur. Ontvangst en lunch.
  • 13.00 uur. Opening door Kees van Domselaar, voorzitter MacScholenGroep.
  • 13.05 uur. Kansrijk onderwijs door Lodewijk Asscher, loco-burgemeester van de stad Amsterdam en wethouder jeugdzaken, financiën en educatie.
  • 13.30 uur. Keynote-speaker Apple
  • 14.00 uur. Pauze
  • 14.15 uur. 1-op-1, dat doen wij zo! Leendert-Jan Veldhuyzen, rector van het Berlage Lyceum, over het iPadproject op zijn school.
  • 14.45 uur. Start workshops 1e ronde. Indeling ter plekke.
  • 15.45 uur. Tweede ronde workshops
  • 16.30 uur Afsluiting en borrel.

Het is een mooi en lekker breed workshopaanbod geworden, zoals je hier kunt bekijken.

Voor personeelsleden van scholen die deelnemer zijn van de MacScholenGroep is de toegang gratis. Voor bezoekers van andere scholen of organisaties is de toegang € 50. En dat is geen euro teveel voor wie zich wil oriënteren op de mogelijkheden op de mogelijkheden van Apple-technologie in het onderwijs en daar wel eens de verhalen van ervaringsdeskundigen over wil horen. Zin gekregen? Mooi! Dan kun je je hier aanmelden voor de MacScholenDag 2012.

Tagged with →  
Share →