TUAW wist de afgelopen week de hand te leggen op de resultaten van onderzoek dat de Abilene Christian University (inderdaad, die van Bill Rankin) heeft gedaan van haar 1:1-initiatief met mobiele apparaten. Studenten krijgen sinds 2008 een iPhone, iPod touch of (inmiddels) iPad als zij onderwijs gaan volgen aan het ACU. Ik merk zelf vaak als ik met scholen praat over de de mogelijkheden van iPads in het onderwijs dat ze erg graag willen leren van de ervaringen van andere scholen. Best lastig want de iPad is natuurlijk nog niet zo lang beschikbaar als leermiddel. Bij ACU hebben ze inmiddels dus de ervaringen onderzocht.

TUAW vat de eerste inzichten even heel kort samen:

The research results, previewed exclusively for TUAW, are uniformly positive. In one study, students who annotated text on their iPads scored 25% higher on questions regarding information transfer than their paper-based peers. In a separate project covering iPad usage patterns, two researchers studying ACU’s first all-digital class discovered that the iPad promotes “learning moments” and helps students make more efficient use of their time. Grad students working in an online program reported a 95% satisfaction rate for online iPad-based coursework. As far as the ACU studies are concerned, the iPad in education is a success story.

Interessant dus. Wie ook een blik wil werpen op de onderzoeksresultaten kan dat doen op de Mobile Learning Research pagina’s van de ACU website.

Tagged with →  
Share →