Op aandringen van Tom Barrett en Lisa Stevens heb ik mezelf opgegeven als spreker voor de TeachMeet BETT2010 . Ik had zelf gesuggereerd iets te gaan vertellen over de ontvangst (en het succes) van het TeachMeet-concept in Nederland. En omdat er nogal wat verschillende nationaliteiten aanschuiven bij de TeachMeet BETT2010 leek het ze een leuk idee als ik andere mensen kan inspireren ook elders in Europa het organiseren van TeachMeets op te pakken.
Voor mij persoonlijk heeft het succes van de TeachMeetNL voor een belangrijke mate te maken met de mate waarin leraren in staat zijn om (professionaliserings)conferenties mee te maken: namelijk niet of nauwelijks. Dat gegeven wordt prachtig beschreven in een blogpost van Gary Gale: The Conference Curve of Despair or The Unconference Line of Elation. Nog mooier wordt dat visueel weergegeven.
De laagdrempeligheid van TeachMeets, de mogelijkheid om actief te participeren, de betaalbaarheid en fysieke bereikbaarheid van deze feestjes hebben in hoge mate bijgedragen aan het succes en populariteit van de TeachMeetNL. Maar dat is wat ik vind. Wat is voor jullie de reden om naar TeachMeets te komen? Wat kan ik straks in Londen vertellen over waarom in Nederland de TeachMeet (volgens jullie) een succes is geworden? Jullie opmerkingen neem ik graag mee in de presentatie die ik daar mag geven.