Op Twitter en op de wiki vraagt een enkeling (waaronder ikzelf) zich af of we met de TeachMeetNL IPON09 wel genoeg ‘gewone’ docenten trekken. Wie naar de deelnemerslijst kijkt kan zich inderdaad niet aan de indruk ontrekken dat er relatief weinig ‘echte’ docenten en/of aankomend docenten hebben aangemeld. Persoonlijk zou ik het heel erg leuk vinden als de TeachMeets een plek zouden zijn waar innovatie en onderwijspraktijk elkaar niet alleen in de verhalen, maar ook in de deelnemers ontmoeten.

Tijdens de laatste Engelse TeachMeet die ik in januari tijdens de BETT meemaakte, merkte ik dat de vaste kern aan TeachMeet-gangers duidelijk was uitgebreid met een flinke groep ‘nieuwe deelnemers’ waarvan een aanzienlijk deel uit docenten en leerkrachten bestond. Misschien moeten we het dus een beetje meer tijd geven. Of niet. Als ik kijk naar het aantal aanmeldingen voor de TeachMeetNL IPON09 dan groeit de interesse voor TeachMeets verschrikkelijk snel in Nederland. De 2e TeachMeetNL is niet heel veel kleiner dan de TeachMeet09@BETT en is de UK zijn ze toch echt al veel langer bezig.

Ondanks dat de TeachMeetNL prominent werd genoemd in de VIVES, op de website van de IPON en in de mailings rond de IPON heb ik niet het idee dat dat heel veel docenten heeft getrokken (of vergis ik me daarin?). Ik sta open voor goede ideeën. We hebben nog ruim een week: hoe krijgen we meer ‘gewone docenten’ naar de TeachMeetNL IPON09? Of moeten we het gewoon op z’n beloop laten en rustig afwachten tot ze vanzelf, in grote hordes op de wiki storten?

Tagged with →  
Share →