Uiteraard moet ik ook een paar woorden wijden aan de presence van Apple op de BETT. Wat opviel was dat er behoorlijk wat exposanten waren die producten of diensten aanboden voor de Mac. Dat is wel anders dan bijvoorbeeld in de technologiehal van de NOT van afgelopen jaar waar veel standhouders Macs toch vooral als set dressing gebruikten.
Wat betreft de aanwezigheid en presentie van Apple zelf. De stand (een theatertje voor een man of 50) was in stemmige zwart en grijs. Qua look en feel dus des Apples, maar de omvang van de stand was een beetje pietepeuterig. Zeker naast de kolossale stands van Microsoft en de BBC eromheen.
Over drukte echter niets te klagen. Pas aan het einde van de dag zat het theater niet helemaal gevuld. De rest van de dag was het afgeladen vol en moesten er zelfs mensen achterin en aan de zijkant staan om de demonstraties te kunnen volgen. Ook aan de buitenkant va het theatertje was het voortdurend druk. De ADE’s en medewerkers van Apple die toelichting gaven op iLife en (coole nieuwe features van) Leopard Server hadden het ook druk zat. Ook aan de zijkant die was gewijd aan de pro-apps was er aan de lopende band volk.
De insteek Apple was creativiteit in het klaslokaal. De slogan bovenop de was Empowering the creative curriculum. Gezien Apple’s strategie voor het onderwijs ook voor de hand liggend. En tegelijkertijd was het jammer dat er geen aandacht was voor de mogelijkheden van de iPhone en iPod in het onderwijs. Ook miste ik een beetje de ‘diepte’: wel vriendelijke demonstraties van wat iLife en iWork allemaal kunnen, maar weinig praktijkvoorbeelden. Wat ik ook verwacht had te vinden was meer over Apple en 1:1 / OLPC. Misschien toch iets minder hot in de UK dan ik verwacht had. Of misschien wilde Apple de bezoekers juist laten ontdekken dat andere partijen met hun spulletjes goed aansluiten bij haar onderwijsfilosofie. Dát is dan weer wel gelukt.